Uit eten :P - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu Uit eten :P - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu

Uit eten :P

Blijf op de hoogte en volg Bart

23 September 2013 | Zweden, Sundsvall

Hallo Allemaal

Het is me weer gelukt om tijd vrij te maken op Maandag,

ik begin het eindelijk wat drukker te krijgen hierzo, nu de introductieweken over zijn gaan we ook minder vaak uit, in plaats daarvan gaan we een paar keer per week samen eten.

Maar ik zal maar beginnen bij vorige week Woensdag,
samen met kim en Dominik en Gosia (de twee polen uit de exchangegroup) hebben we chili sin carne (zonder vlees) gemaakt vóór de Zweedse les zodat we niet meer terug hoefde naar Nacksta om te gaan eten.
Na de les hebben we de chili gegeten en zijn we weer naar kårhuset geweest, ondanks dat ik eerst geen zin had om mee te gaan ben ik toch weer mee gegaan...
Het was een speciale avond om Caps te spelen (alcohol spel waarbij je bierdoppen bij iemand in ze glas moet gooien) het klonk niet als een heel leuk spel, maar als je het eenmaal aan het spelen ben is het heel leuk!
Aan het eind van de avond zat ik nog met een aantal Zweedsen te praten en het was heel gezellig, daarna hebben we nog een afterparty gehad en ik was rond half 6 thuis.

Donderdag middag ben ik wakker gebeld door Dominik dat ik mee moest om gist te halen voor de kanelbulle, want we hadden afgesproken om om half 2 bij ons kanelbulle te gaan maken.
Ik heb toen ook eindelijk mijn eerste pakket op kunnen halen.
Kanelbulle is een typisch Zweedse cake/rol die ze eten bij de koffie, de kanelbulle was heel goed gelukt, maar ik ben er geen fan van :P
's avonds ben ik op tijd naar bed gegaan.

Vrijdag ochtend had ik één les Network Security, maar omdat de docent ergens heen moest hadden we maar een halve les, dus mijn school week zat er al weer op, daarna met twee klasgenoten naar de Systembolaget geweest in het centrum (systembolaget is de enige winkel die alcohol mag verkopen in Scandinavie), 's middags heb ik een aantal online lessen gevolgd en ben ik begonnen in één van mijn boeken.
's avonds hadden we een pre party bij de polen en daarna zijn we met ze 5e naar het centrum gegaan, we moesten alleen €5,- betalen om in een club te komen waar de rest van de exchangegroup ook was, maar dit was te veel voor de anderen...
we zijn daarna naar één of andere bar gegaan, maar dat was niet heel leuk.

Zaterdag middag zijn we naar het winkelcentrum in Birsta gegaan om nieuwe kleren te kopen voor Dominik, hij had ongeveer €380,- uitgegeven aan nieuwe kleren en dat terwijl hij vooraf had gezegd dat Gosia te veel had uitgegeven met haar €100,-
's avonds zijn we weer teleurgesteld qua uitgaan in Sundsvall, de bar waar het heel gezellig was toen ik er voor het eerst heen was gegaan viel nu tegen, we hebben daarom de vriend van Gosia opgehaad bij het treinstation en zijn naar ons huis gegaan. Hier hebben we Caps gespeeld en het was uiteindelijk toch een geslaagde avond.

Zondag heb ik vrij weinig gedaan, ik ben om 10 uur uit bed gekomen en heb me kamer helemaal schoongemaakt, voor de rest heb ik een beetje gelezen en een aantal online lessen gevolgd
's avonds hebben we pizza's gebakken bij ons thuis, we zaten met ongeveer 10 mensen in een te kleine keuken, het was wel heel gezelliger zo :D

Vandaag eerst de keuken schoongemaakt en alle theedoeken/handoeken gewassen van gisteren dus nu ziet onze keuken er weer normaal uit!
's middags naar school geweest voor Analog Electronics en daarna rijst met kip en Curry gekookt.
Toen ik aan het eten was hoorde ik pas dat we waren uitgenodigd voor amerikaanse pannekoeken, dus daar ga ik zometeen heen.
Voor Fransen/Spanjaarden/Italianen is het vrij normaal om pas rond 9 uur te eten.

Dit was het weer voor deze week ik hoop dat ik volgende week mijn update wat eerder kan posten

(ik heb eindelijk gevonden hoe je de å maakt)
Hej då!!

  • 23 September 2013 - 22:14

    Hans En Bep:

    Hoi Bart,

    Wat leuk om je belevenissen te lezen. Je maakt er steeds een mooi verhaal van.
    Je eet goed, drink goed, je zorgt dat je kamer er netjes uitziet, nou ja wat wil je nog meer.
    Oh ja, je studeert ook nog.
    Heel veel succes met je studie, en maak er een mooie tijd van.
    We volgen je verhalen met veel plezier.

    Groetjes
    Hans en Bep.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 339
Totaal aantal bezoekers 16896

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Zweden

Landen bezocht: