Surpriseparty - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu Surpriseparty - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu

Surpriseparty

Blijf op de hoogte en volg Bart

30 September 2013 | Zweden, Sundsvall

Hallo allemaal,

Alweer een week voorbij, de tijd vliegt hier, ik heb nog steeds weinig lessen, maar het begint nu wel drukker te worden met labs en practica, daar ben ik heel blij mee! Ook was het deze week heel druk met andere dingen, maar ik zal bij het begin beginnen.

Maandag avond waren we uitgenodigd om bij Adelina pannekoeken te eten, één van de duitsers had het geweldige idee om Russische pannekoeken te maken (met gehakt, uien, paprika en wat nog meer) ik was blij dat ik daarvoor al gegeten had :P
Dezelfde avond was ik ook uitgenodigd bij de polen, dus ik en Justin (de andere Nederlander) zijn daarna naar hun appartement gegaan, daar hebben we een aantal alcoholspellen gedaan, was heel gezellig, maar was niet het beste idee..

Dinsdag middag had ik mijn eerste practicum, maar ik heb niet veel uit kunnen voeren, op één of andere manier lukte het niet, ik was na 2 uur weer terug naar huis gegaan, ik had geluk dat de andere labopdracht van die dag verplaatst werd.
's avonds zouden we een surpriseparty organiseren voor onze groepsleiders en de (vice) president (Reza, Linnea, Joachim en Rickard)
het idee was dat ze Henna zouden helpen met iets onbelangrijks en ze dan naar een speciaal feest brengen.
tijdens de introductieweek waren 2 mensen van onze groep gekidnapt door de "kommissionnen" naar een speciale bijeenkomst waar ze werden ingewijd om te helpen bij andere feesten.
Het leek ons daarom een leuk idee om hetzelfde voor hun te doen, we hadden ze bij Henna geblindoekt in een auto gezet en naar een appartement in Nacksta gereden.
In Nacksta zouden alle andere uitwisselstudenten hun opwachten en een zelfde soort ceremonie voor ze organiseren, iedereen zou eten klaar maken en meenemen, ook hadden we 4 doeken met hun naam er op en iedereen heeft daar wat op geschreven.
Ondanks dat de kidnapping niet heel soepel ging was het wel heel grappig en ze waren heel erg dankbaar dat we dit allemaal voor ze hebben georganiseerd, het was een geweldige feest en we hadden ook complimenten gekregen van de andere campussen dat er nog nooit een groep is geweest die zoiets gedaan heeft.

Woensdag ochtend moest ik weer vroeg uit bed voor school, dit ging gelukkig veel beter dan dinsdag :)
's middags heb ik niet heel veel gedaan en in de avond was ook niet veel te doen, kårhuset was open dus ik ben daar heel even geweest met Joachim, Henna, Gosia en Dominik en daarna hebben we pizza bij ons thuis gegeten.

Donderdag had ik geen lessen dus ben ik met Gosia en Dominik naar het centrum gegaan, ze hadden deze week een 'international market' geoorganiseerd er waren standjes waar je eten kon kopen uit verschillende landen en ik heb kangaroe, krokodil, kameel en pools gegeten.
Ik werd een beetje verdrietig toen ik het Nerderlandse kraampje zag, het enige wat ze hadden was worst en kaas.. niet heel speciaal, daarna zijn we nog even naar systembolaget gegaan (om wat van de Zweedse cultuur uit te proberen)
's avonds waren we uitgenodigd bij Adelina voor Fika (koffie drinken in Zweden) en dat was weer gezellig.

Vrijdag ochtend had ik besloten om nog een keer de labs van Dinsdag te proberen en deze keer ging het veel beter :)
's avonds was een feest georganiseerd in Sidsjö, dus daar zijn we naartoe gegaan, het was alleen al om 12 uur afgelopen vanwege politie, daarna is een deel van de groep naar het centrum gegaan, ik en nog een paar andere zijn naar een afterparty ergens in Sundsvall gegaan en dat was heel gezellig.

Zaterdag heb ik mijn hardloopschoenen voor het eerst gebruikt, ik had het pakket donderdag gekregen, maar ik had nog niet veel tijd gehad om een rondje te lopen, dus 's ochtends heb ik mijn eerste rondje gelopen.
Het is jammer dat ik aan de voet van de Zuiden berg woon, alle wegen hier zijn vrij stijl, dus dat is niet echt een beginners parkour.
's avonds was een 'speciaal' feest in kårhuset en Gosia stond er voor de eerste keer achter de bar, we hadden daarom toch maar besloten om erheen te gaan. Echter was het weer een typische avond in kårhuset... de kelder was dicht en de muziek was niet heel goed, daarna zijn we nog naar de andere kant van Sundsvall gelopen om een hamburger te halen, dit was niet het beste idee, want iedereen was dood op en de weg terug was veel te lang, gelukkig was het droog en niet koud, ik ben heel benieuwd hoe dat zal zijn over 2 weken.

Zondag was ik nog steeds moe en ik had besloten om niet heel veel te gaan doen. 's avonds ben ik nog pizza wezen eten met Annika, Henna, Gosia en Dominik en dat was heel gezellig.

Vandaag ben ik begonnen met een rondje lopen en ondanks dat ik een andere route had gekozen had deze ook een beste helling, gelukkig heb ik er nog nergens last van!
ook heb ik mijn kleren weer gewassen, ik ga zometeen een aantal online cursussen doen en ik ga mijn zweeds oefenen.

Volgende week Zondag en maandag ga ik namelijk met Henna, Gosia en Dominik naar Ödland (een eiland tussen Zweden en Finland) we gaan met een groep van ongeveer 50 man waarvan wij de enige zijn die niet uit Zweden komen.

Ik zal deze zaterdag een update doen voor deze week, want ik verwacht niet dat ik veel tijd heb als ik in Ödland zit.

Hej då!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 16989

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Zweden

Landen bezocht: