Noorderlicht - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu Noorderlicht - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu

Noorderlicht

Blijf op de hoogte en volg Bart

05 Oktober 2013 | Zweden, Sundsvall

Hallo Allemaal

Deze week schrijf ik mijn reisverslag wat eerder vanwege de trip naar Åland!
We vertrekken morgen ochtend en we zijn waarschijnlijk maandag middag pas terug. Van de verhalen begreep ik al dat ik dinsdag waarschijnlijk nog niet in staat zal zijn om een update te doen.

Dinsdag had ik een les Network Security en Zweeds en zoals gewoonlijk hebben we er weinig van geleerd, het is maar goed dat het Zweedse leersysteem is ingesteld op minder interessante docenten :p
Zweeds was wel leuk, ons huiswerk was een verhaal over jezelf schrijven in het Zweeds van minimaal 100 woorden.
We moesten ook aan mensen uit Sundsvall vragen wanneer voor hun de Morgen, "Voormiddag", "Namiddag", Avond en Nacht beginnen en dit leverde veel leuke gesprekken op.
's avonds waren Kim, ik en een aantal andere uitgenodigd om pannekoeken te eten bij Fabienne, Gosia en Dominik, natuurlijk moesten het wel speciale pannekoeken worden daarom hadden we al appelmoes en kokos in het beslag gedaan. Ondanks dat dit niet hielp met het in één geheel los krijgen van de pannekoeken smaakte ze wel heel goed.
daarna hebben we een film van ongeveer 3 uur gekeken dus daarna was iedereen te moe om nog iets te doen dus is iedereen naar huis gegaan.

Woensdag ochtend hadden we Labs voor Network Security, maar dit wou niet lukken en ook de les daarna was niet geweldig.
Er werd gezegd dat het 's avonds misschien mogelijk zou zijn om voor het eerst dit jaar het noorderlicht te zien, ook was de lucht overdag heel helder dus is het Noorderlicht goed te zien.
Die avond was het ook Caps in kårhuset dit duurt over het algemeen tot 11 uur, dus dan zouden we daarna het Noorderlicht kunnen bekijken, na Caps gespeeld te hebben zijn de meeste naar huis gegaan, Ik was met een paar andere door gegaan naar Jack's bar en daar hebben we nog een tijdje gezeten, we hebben de rest van de avond niet meer aan het Noorderlicht gedacht.

Donderdag middag ben ik begonnen met een rondje hardlopen, (ik was mijn wekker vergeten te zetten...)
Deze keer ben ik richting het centrum gelopen en qua hellingen was het goed te doen, alleen jammer dat er in het centrum stoplichten zijn, dit was dus ook geen succes.
Na het hardlopen heb ik verder gewerkt aan mijn Labs voor Network Security en deze keer ging het veel beter.
Ook was ik naar ICA geweest om boodschappen te doen en kwam daar meerdere mensen uit de exchangegroup tegen en ik heb van meerdere gehoord hoe mooi het Noorderlicht was, hopelijk vergeten we het de volgende keer niet.

Vrijdag was het Nationale Kanelbullardag in Zweden op deze dag is het een zonde om geen Kanelbulle te eten! 's ochtend had ik twee lessen Analog Electronics en in de pauze ben ik speciaal naar een benzinestation gelopen om een Kanelbulle te halen en deze was verrassend goed.
's avonds waren we opnieuw uitgenodigd bij Dominik, Fabienne en Gosia om pizza te maken, ook hadden zij speciaal kanelbulle gebakken.
Ondanks dat ze beide goed smaakte was de combinatie niet al te best.
Het plan was eerst om naar Oscar te gaan die avond, maar we waren uitgenodigd om naar een feest in Nacksta te komen.
Dit was één of andere Roemeens feest en er het was niet heel gezellig, in de ene kamer waren 5 mensen aan het dansen op Reggae muziek en in de andere kamer zaten een paar mensen te pokeren.
Dit was dus niet helemaal wat we verwacht hadden, we zijn terug gegaan en hebben daar alcoholspellen gedaan.

Vandaag werd ik wakker om half 9 omdat ik van alles moest doen, hardlopen, spullen pakken voor morgen, online cursussen en de was doen. Ook was het plan om 's middags met dezelfde groep van gisteren om 12 uur te gaan zwemmen.
Dit is op het laatste moment niet doorgegaan, dus heb ik 's middags maar relax een film gekeken.
Vanavond zal niet heel speciaal worden om krachten te sparen voor Åland.

Ik weet nog niet of ik Dinsdag of Woensdag een nieuw reisverslag kan schrijven over Åland anders wordt het volgende week Zondag weer.
Ik neem sowieso mijn fotocamera mee! ook begint de natuur hier in en om Sundsvall aardig te veranderen met rood en geel, ik zal binnenkort dus weer nieuwe foto's uploaden.

God kväll
Bart

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 783
Totaal aantal bezoekers 17005

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Zweden

Landen bezocht: