Koud! : \ - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu Koud! : \ - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu

Koud! : \

Blijf op de hoogte en volg Bart

25 November 2013 | Zweden, Sundsvall

Hallo allemaal,

Ik heb weer tijd gevonden voor mijn reisverslag van afgelopen week, ben deze week vaker laat naar bed gegaan en ben daardoor vrij moe. :s
Ik vind koken wel leuk om te doen alleen het kost zoveel tijd, ik denk dus niet dat ik thuis veel zal koken :) De taxi's zijn hier vrij duur afhankelijk van welk bedrijf je hebt, vooral omdat het nu kouder wordt moeten we betere manieren verzinnen om uit te gaan. De temperatuur is deze week al niet meer boven 0 gekomen..

Maandag heb ik eindelijk een opdracht afgerond waar ik veel moeite voor heb gedaan, daar was ik dus heel blij mee :) 's middags waren we naar ICA gegaan om boodschappen te doen voor de avond.
We hebben één of ander indisch gerecht gemaakt met een hoop groenten erin en ondanks dat het ongeveer 4 uur heeft gekost om alles te koken smaakte het wel heel goed! Daarna hebben we nog wat gedronken en het was heel gezellig :D

Dinsdag had ik 's ochtends één les Prototyping en dat was wel interessant, verder heb ik aan lab opdrachten gewerkt.
's avonds hebben Adelina en ik bij Chris taco's gegeten en die smaakte heel goed! Tot nu smaakt alles wat hij maakt super lekker. Die avond heeft het ook weer gesneeuwd, niet heel veel, maar het zag er wel mooi uit.

Woensdag hebben mijn teamgenoot en ik een begin gemaakt voor de lab assignment voor Prototyping, de opdracht is goed te doen, maar het programma dat we daarvoor moeten gebruiken is vreselijk!! alles werkt op een aparte manier en ondanks dat het woord LOGIC in de naam zit is het alles behalve logisch.. :s
Verder heeft mijn teamgenoot meer met Computer Engineering en heeft dus nog weinig ervaring met dit soort programma's.
om 10 uur had ik een les Web Programming en daarna hebben we tot 5 uur in de bibliotheek gezeten.
's avonds was er een film te zien op campus en ondanks dat het op de terugweg naar Nacksta al zo koud was zijn we er toch heen gegaan, het was wel een leuke film.

Donderdag heb ik niet heel veel gedaan, 's ochtends heb ik eerst een rondje gelopen en daarna de was gedaan, 's avonds hebben we een film gekeken bij Adelina.

Vrijdag zijn we rond half 9 naar de bibliotheek gegaan en daar hebben we de rest van de dag gezeten, 's avonds gaven Adelina en haar kamergenoot een feest in hun appartement, deze begon al om 7 uur voor de mensen die dit weekend naar Kiruna gingen. (zij moesten namelijk met de trein om 10 uur weg) Dit is alleen veel te vroeg voor een feest in Zweden, er waren dus niet veel mensen.
Kim ging ook naar Kiruna en had gevraagd of ik haar wou helpen met haar spullen naar Nacksta te brengen, haar vriend zou om half 9 aankomen en er zou dus te weinig tijd zijn om zijn spullen hier te brengen. Ik had het gewicht alleen lichtelijk onderschat en 's avonds rijden er ook niet meer zoveel bussen, ik kon dus gisteren nog nagenieten..
Nadat ik zijn tas bij Kim op de kamer had gezet was ik weer terug gegaan naar het feest en daar was het nu super druk geworden! Een deel was nog naar het centrum gegaan, maar dat ging hem voor mij al niet meer worden en rond een uur of 2 is de rest ook naar huis gegaan.

Zaterdag ochtend heb ik niet heel veel gedaan, 's middags heb ik pepernoten gebakken om toch nog een beetje die Hollands cultuur binnen te houden! Vooral omdat Sundsvall al halfvol hangt met kerstversiering.
Ik was uitgenodigd door mijn teamgenoot om samen met haar en haar kamergenoot wat te gaan eten. Ze hadden allerlei Chinese gerechten gekookt en dat smaakte heel goed, alles zag er zo simpel uit, maar het was echt super lekker!
Daarna had ik een beerpong toernooi in kårhuset samen met Henna en Dominik ik was daar alleen een uur later aangekomen en we hadden al een wedstrijd verloren, ik heb met de laatste wedstrijd nog meegespeeld, maar ook ik bakte er niet veel van, uiteindelijk hebben we met 5-6 verloren. :(
Behalve het beerpong was er verder niet heel veel in kårhuset, we konden nog wel een tweede keer spelen op een andere tafel en deze keer ging het een stuk beter. Om 12 uur was de rest naar huis gegaan, omdat er niet veel meer te doen was, ik was nog ff gebleven en na een half uurwerd het al drukker beneden, het was dus gelijk een stuk beter :P
Rond een uur of 2 zijn we naar buiten gegaan en zouden we een afterparty bij iemand thuis hebben, maar hij was daar gebeleven en nam ze telefoon niet op, daarom zijn we naar förrådet gegaan en hebben we zelfgemaakte wijn gedronken. Ondanks dat ik geen wijn drink smaakte deze vrij goed.
Op het laatst had niemand zin om naar huis te lopen, dus zijn we naar iemand anders ze appartement gegaan, omdat ze een grote bank had en daar hebben we op geslapen.

Zondag ochtend was ik om 10 uur wakker, maar omdat de rest nog sliep ben ik blijven liggen tot 12 uur, uiteindelijk zijn we 1 uur naar huis gegaan. de rest van de dag heb ik niet heel veel gedaan (behalve een aantal Chinese recepten opzoeken :P )
's avonds heb ik nog met Adelina een film gekeken en ondanks dat ik eigenlijk vroeg wou slapen hebben we tot 2 uur een film gekeken.

Vanochtend was ik om 9 uur weer een rondje wezen lopen en dat gaat nog steeds elke keer beter :D verder heb ik nog aan een lab opdracht gewerkt en dat is alles.

Ik verwacht niet dat ik deze week meer zal slapen dan vorige week omdat er al een aantal verjaardagen en film gepland staan.. maar ik zal proberen Zondag weer een update te doen (dat past iets beter in mijn schema)
Tot volgende week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 16895

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Zweden

Landen bezocht: