Tentamenweek :o - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu Tentamenweek :o - Reisverslag uit Sundsvall, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu

Tentamenweek :o

Blijf op de hoogte en volg Bart

04 November 2013 | Zweden, Sundsvall

Hej hej

hier is weer een update van vorige week, ik had eigenlijk gehoopt deze gisteren te kunnen doen maar er was wat tussen gekomen.. Deze week had ik 2 tentamens van beide vakken en aankomende Zaterdag heb ik mijn tentamen Zweeds.
Wat me nog niet eerder was opgevallen is dat de tentamens hier (iets) langer duren dan in Nederland, namelijk 5 uur :O

Maandag en Dinsdag heb ik de hele dag in me kamer gezeten om te leren en aan mijn opdracht te werken.

Woensdag had ik mijn eerste tentamen Network Security, ondanks dat ik het grootste gedeelte wist weet ik niet zeker of ik het goed heb gemaakt, vooral omdat ik maar 1 A4tje nodig had en een klasgenoot 9.
Stiekem hoop ik dat ik het niet gehaald heb zodat ik bij de herkansing beter kan leren, het schijnt namelijk niet mogelijk te zijn om in te schrijven voor een hertentamen als je een voldoende heb.
Na mijn tentamen was ik eigenlijk van plan om verder te gaan met mijn opdracht maar de zus van mijn Zweedse kamergenoot kwam langs en we zouden gezamelijk wat gaan eten, dat was heel gezellig.
Daarna was ik gevraagd om wat te komen drinken bij Dominik en Gosia, die avond was het ook mogelijk om het Noorderlicht te zien, dus we hebben 2 keer 5 minuten buiten gestaan, het was heel vaag zichtbaar, maar het zag er wel mooi uit.

Donderdag ben ik maar weer verder gegaan met mijn opdracht maar ik ben niet veel verder gekomen, ik heb dus nog maar wat doorgenomen voor mijn tentamen.

Vrijdag ochtend zou ik eigenlijk gaan hardlopen, maar omdat ik dan een uur korter kon slapen voor mijn tentamen Analog Electronics heb ik deze keer overgeslagen. ik had mijn tentamen in een theater vlakbij de Campus, omdat de school maar 2 officiele lokalen voor tentamens heeft. (met een wc erin)
Ik had deze keer de volledige 5 uur nodig om mijn tentamen te maken, ik was dus helemaal gesloopt daarna..
Ik was eigenlijk van plan om te gaan slapen, maar Gosia had gevraagd of we wat samen konden koken. We hebben een indische lunch gemaakt met van alles en nog wat en het was heel lekker!
Om 8 uur hadden we een pre party bij Chris voor een tweede Halloween party in All Star, ik heb van te voren nog ff een half uurtje op bed gelegen en daar was ik héél blij mee, bij Chris was het heel gezellig en rond een uur of 10 zijn we naar het centrum gegaan.
Het was niet alleen koud maar het was ook al spekglad op de heen weg, zeker aangezien ik nul profiel heb kon ik letterlijk naar ICA glijden.
Susan had een fiets mee omdat ze vanaf de andere kant van Sundsvall komt, maar ook fietsen is niet makkelijk..
All Star was net als de vorige keer heel gezellig, het was jammer dat ze niet wat meer hadden gedaan, ongeveer de helft was maar verkleed.
Kårhuset was in dat opzicht véél beter (vooral vanwege het contrast :P)
rond een uur of 3 zijn we naar buiten gegaan om de drukte voor te zijn, daar hebben we een taxi gepakt en zijn we naar huis gegaan, we hadden nog een afterparty in mijn kamer en rond een uur of 5 is iedereen naar huis gegaan.

Zaterdag werd ik om half 10 weer wakker en kon niet meer slapen, ik ben er dus maar uit gegaan, heb me kamer weer een keer helemaal schoongemaakt en heb de was gedaan, verder heb ik een beetje muziek geluisterd en Zweeds geleerd. 's avonds heb ik een keer niks gedaan, voornamelijk omdat ik zo moe was na de vrijdag..

Zondag ochtend ben ik met moeite uit bed gekomen, heb eerst een rondje hardgelopen en sinds een half jaar heb ik weer een rondje gelopen zonder te stoppen :D Ik hoop dat ik morgen weer dit rondje kan lopen zonder blesures!
De rest van de dag wou ik eigenlijk verder met opdrachten, online cursussen, Zweeds en mijn reisverslag.
In plaats daarvan vroeg Gosia of ik om 10 uur met haar, Dominik, Henna, Linnea en Joachim mee wou gaan naar Birsta city om kleren te kopen, ik had eigenlijk niks nodig behalve nieuwe alcohol, maar ik ben voor de gezelligheid toch mee gegaan :)
We hebben daar tot 6 uur rond gelopen en toen we terug waren hebben we bij hun thuis een film gekeken, tot zover mijn plannen voor zondag :P

Vandaag heb ik eerst een online cursus bijgewerkt en heb één Lab opdracht afgerond, verder heb ik niet veel gepland dus ga ik maar gewoon verder, morgen begint het volgende blok alweer, ik ben dus al op de helft van mijn verblijf hier, tijd vliegt echt voorbij :o

Ik zal proberen volgende week zondag weer een update te schrijven (en me telefoon op te nemen :s )
till nästa vecka

  • 04 November 2013 - 15:00

    Linda:

    Hee Bart
    Kon je wel hardlopen ondanks dat het glad was of doe je dat in een ander gedeelte van de stad of dorp.
    Hopelijk heb je beide tentamens goed gemaakt. Dan ben je daar alvast vanaf. Zo te lezen heb je leuke studiegenoten en vermaken jullie je prima.
    Nog veel plezier de komende 2 maanden

    Groet
    De dolletjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 16997

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Zweden

Landen bezocht: