De Zweedse natuur - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu De Zweedse natuur - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Bart Noordsij - WaarBenJij.nu

De Zweedse natuur

Blijf op de hoogte en volg Bart

13 Oktober 2013 | Zweden, Stockholm

Hallo allemaal,

Alweer een week voorbij, ik had gehoopt gisteren weer een reisverslag te schrijven, maar het is er niet van gekomen..
Ik heb inderdaad veel meer vrijheid hier in Zweden dan in Nederland, ik heb daardoor meer tijd om van de Zweedse cultuur te genieten :D

Woensdag was voor het eerst dat ik de hele dag naar school ben geweest voor klassen, 's ochtends had ik Analog Electronics lessen en 's middags Zweeds, ik begin al meer Zweeds te begrijpen en te spreken, ik lees nu zelfs elke dag de Zweedse krant! :D
's avonds ben ik naar Gosia geweest in plaats van kårhuset, ze was 's middags ziek naar huis gegaan dus we hadden besltoen om haar gezelschap te houden ook hadden we speciaal voor haar een fles Jagermeister meegebracht, want dat schijnt goed te zijn?

Donderdag had ik geen lessen dus hadden een aantal mensen voorgesteld om naar een meer ten westen van Sundsvall te gaan, bij het meer hebben we eerst op een vlot gezeten en daarna zijn we de berg naast het meer op geklommen en daar hadden we een geweldig uitzicht - foto's komen binnenkort op facebook.

Vrijdag ochtend had ik eerst 2 lessen en daarna ben ik naar het centrum geweest met 2 andere, daar heb ik een nieuwe plant voor op me bureau gekocht, omdat de andere tijdens mijn trip naar Åland is overleden :(
's avonds organiseerde één van onze bovenburen een feest bij hem thuis, het was heel gezellig, er waren veel van de uitwisselstudenten, er waren zelfs Chinezen :P (dat is de eerste keer sinds de introductieweek)

Zaterdag middag heb ik het rustig aan gedaan, heb aan me verslag gewerkt, 's avonds ben ik eerst naar Gosia gegaan en daarna zijn we naar kårhuset gegaan, omdat Dominik daar voor het eerst moest werken.
Ondanks dat er in het begin heel weinig mensen waren werd het later heel gezellig, het is sowieso veel leuker als je meer (Zweedse) mensen kent. om 1 uur hebben we Caps gespeeld tot we eruit werden gegooid.
Daarna hebben we een afterparty bij iemand thuis gehouden en zijn we rond half 6 terug gegaan naar Nacksta.

Vanochtend werd ik om 9 uur wakker gemaakt door Kim, omdat we vandaag een andere trip zou doen, we hadden afgesproken om om 9 uur bij iemand in Nacksta te zijn, maar ik ben op het laatste moment niet mee gegaan. Een half uur later ben ik er alsnog uitgegaan omdat ik niet meer kon slapen
Ik hoop dat ik volgende keer eerder wakker wordt, want nu is het perfecte moment om meer van het Zweedse landschap te zien, in tegenstelling tot het weer in Nederland is het hier nog steeds 20*C en vollop zon :D
Ook zijn alle bomen nu aan het verkleuren waardoor het landchap er nog mooier uitziet!
volgens onze nieuwe kamergenoot (Sofia) is het vandaag Thanksgiving in Canada en ze had voorgesteld om vanavond samen wat te gaan koken, ik ben benieuwd hoe dat wordt.

Dat was alles voor deze week en spreek jullie volgende week zaterdag/zondag weer.
Hej då

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 16893

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2013 - 23 Januari 2014

Studeren in Zweden

Landen bezocht: